Khamis, 24 Julai 2008

Lintah

Ari nie baru naik keje..Dapat MC 2 ari...Tapi demam kali nie memang betul2 buat aku tak keluar rumah..Ubat yang doktor bagi memang betul2 buat aku tido jer.Langsung x de wat keje apa2..Yang bestnya aku dah macam pu3 kat rumah..Maa taknya nak makan je dah terhidang kat atas katil.Tinggal makan je..Kakak siap offer nak masakkan apa je yang aku nak makan..Best giler...Walauapapun, kakak memang jaga aku ngan baik...Thanx kak......
Semalam petang aku dah ok sikit, so dah boleh merayap kan?Aku x p mana2 pun, juz p depan rumah jer..jran aku nie dia wat Projek Ternakan Lintah....Dekat kolam dia ada lebih kurang 2000 ekor lintah.Dulu, masa mula2 dia bela, kecik giler lintahnya..Sekarang nie bapak punya besar...

Nie salah satu kolam lintah tu...Lintah tu ada kat keliling kolam tu....

Besar kan?????




Dia bagi Lintah nie makan Ikan Keli@ Belut....Aku nie x tau langsung pasal lintah nie, tapi orang cakap Lintah nie hisap darah kotor manusia.Betul ke?Tapi, ikut kajian, kalau lintah nie hisap darah manusia jangka hayat dia tak lama...Entahlah, aku pun x tau.....

Tapikan orang kampung aku sekarang nie memang tengah gila2 menternak..Ada yang ternak lintah, cacing n ikan keli..Macam berlawan pulak.....Lagi satu aku dengan diorang nak tanam pokok vanilla......
Baguslah, orang melayu sekarang dah ramai yang maju.Yela, xkan nak duduk kat takuk lama je kan?

Tiada ulasan: