Isnin, 14 Mac 2011

Miss my late mother :(

Hari nie tanggal 14.03.2011.Genap 5 tahun pemergian Arwah emak saya..Sekejap jer kan masa berjalan..Rasanya baru lagi arwah meninggalkan kami semua.Tak sangka dah 5 tahun berlalu.Namun, ingatan dan kerinduan padanya tak pernah padam malah makin menebal.Saya rindu sangat pada mak..Rindu sangat2...


5 tahun lalu, kat Hospital Sultanah Aminah, Johor saya masih bersama mak saya..Menemaninya di wad..Pagi tue, macam biasa mak pergi tandas...Nak cuci muka dan membersihkan diri...Tiba-tiba mak rebah dan doktor datang..Saat tue, saya hanya mempu mendengar mak merintih..Mak sakit dik..Tolong mak dik..Ya Allah..saya sedih sangat bila mengingatkan hal itu..
Lebih kurang kul 7.30 pg. bila doktor dan nurse dah mula membuka semua wayar2 di badan mak..Saya dah dapat agak yang mak saya dah tak ada..Waktu tue hanya saya seorang di sisi mak....Ya Allah....saya sungguh tak kuat untuk menghadapi semuanya itu seorang diri....

Emak..

Begitu banyak dugaan yang mak tempuhi sepanjang kehidupan emak..Namun, emak anggap semuanya ujian dari ALLAH dan emak sangat redha dengan apa yang berlaku...Kerana emak yakin yang ALLAH sentiasa di sisi ketika apa jua berlaku.Emak, dirimu umpama sebutir permata yang berkilau untuk menerangi kehidupan kami 3 beradik..Emak, kasih sayangmu tiada gantinya buat kami..Walaupun abah dah mempunyai isteri lain, namun hanya emak satu2 nya di hati kami....
Nantikan kami anak-anakmu di pintu syurga yer mak...

Al-Fatihah buat AINI BINTI TEMU

9 ulasan:

☆ lieya latif ☆ berkata...

sayu akak bace shidah.....insyaallah shidah, mak ko sedang menanti di pintu syurga....byk2kan sedekah kan alfihah yeak dik....

eLLy berkata...

Tak dapat akak bayang kan klu mak akak sudah tiada di dunia nie ...
bersyukur sangat yg Allah masih memberi peluang pada akak merasa kasih sayang seorang ibu.

al fatihah buat arwah ibu mu

Dilla Ady berkata...

alfatihah tuk arwah mak shidah..

jgn sedih2 eh shidah...

Redbloodsnow berkata...

bace entry shidah nih...buatkan zie jd rindu kat arwah ayah :( al-fatihah utk mereka :)

shidah berkata...

kak lieya - shidah rindu sangat kak..rindu sgt2..:(

shidah berkata...

kak elly - tq kak ea....

shidah berkata...

dilla - tqvvm dilla

shidah berkata...

zie - zie kehilangan ayah..sy lak kehilangan ibu..kita sama2 kehilangan kan?

ummi anum berkata...

Sedih dan terharu akak baca...al-fatihah buat mak shidah...