Selasa, 22 Mac 2011

Anak

Saya minta maaf sebab entry kali ini adalah entry luahan perasaan saya...
Siapala saya nie nak menolak semua ketentuan yang ALLAH berikan kepada saya.Saya hanya insan yang kerdil di sisiNYA...
Baru 3 bulan kami berkahwin, kiranya masih dalam tempoh honeymoon lagila kan????memang boleh dikatakan setiap kali jumpa kawan2 @ sedara mara @ sesiapa sahaja, pasti ada perkataan yang di tnya....Macam mana?Dah ada isi ke belum?Terus terang saya cakap, saya terima soalan semua dengan senyuman dan saya hanya mampu menjawab belum ada rezeki kami...Alhamdulillah, ramai yang mendoakan kebahagiaan kami..Tapi...hari nie, saya tak tahu kenapa hati saya sangat tersentuh dan terasa hati bila seseorang bertnyakan tentangnya....Dan apa yang menjadikan saya terasa hati, si dia yang bertanya tue seolah2 menuduh saya TIDAK SUBUR!!!!!!Ya ALLAH..sampainya hati dia.....Teganya dia cakap macam tue ngan saya......
Menitik air mata saya di saat itu juga.....


Tolongla jangan terlalu cepat menuduh orang.....Kalau diikutkan saya lagi menginkan anak cepat.Tapi apakan daya saya?ALLAH belum nak bagi kami rezeki itu...
Tolong la saya...tolonglah jaga hati saya sikit..Itu jer yang saya mohon....

12 ulasan:

pyqah87 berkata...

Ala kak..Jgn kisah sgt pe owg ckap tue..Memg la rasa sakot ate sgt..Depa bukan tau pon pe yg kite rasa..Awal lg la nak ckp mcm tu kat owg..Huhu..Xbaek la ckp cmtu..Along doa moga2 cepat dpt..Mane tau kat sabah nte bersanding ada isi..Jgn sedih2 tau kak..

fienaz berkata...

kak shidah....sabar banyak-banyak k...jangan peduli ape orang cakap...rezeki masing-masing....busuk tol hati orang tue...sabar ye kak...saya senantiasa doakan akk....=)

☆ lieya latif ☆ berkata...

itulaa lumrah alam shida...bile kite blum kawin..sibuk tanye bile nak kawin, bile dah kawin ...pasal anak plak ditanye...kdg2 dieorg ni lupa agaknye Allah tu maha kaya...Allah tu yg memberi rezeki...sape kite yg kerdil ni nak menidakkan ketentuan Allah.....bawak2 bersabar okey....

ape yg pentingskrng ni ko amalkan mkn asid folik dan doa2 byk...insyallah...rezeki yg satutu tetap akan tibe bile sampai masanye shidah....

shidah berkata...

pyqah - akak n abg iwan x kisah kak..tp ntahla.....kali nie menusuk sgt along..itu yg akak sedih sgt.....

fienaz - tqvvm yerk fienaz....

kak lieya - btul tue kak...tp mula2 shida x kisah..tp kali nie mcm terasa sgt kak.....tq ea kak..asid folik ea?nanti shda cari ea..

Cik Reena Tan berkata...

sabar ye kak.. pdulikan je..
cam kazen rina yang kawen.. da 2tahun.. ni baru ade rezeki.. sepanjang 2 tahun tu, siap de yg ckp, kazen rina tu bermasalah dalaman la.. pe la.. orang nk bawa mulut ni banyak..
yang mendoakan kurang..
akak takmo sedeh2 ye.. insyallah.. nanti de la rezeki tu.. :)

shidah berkata...

reena - tq dear :)

edura na'ain berkata...

Bersabarlah duhai hati ;-( buat x tahu je lah ape org ckp...mulut org bukan bleh kita tutup...e dulu pun mcm tu jugak..setahun kawin baru ada isi...rezeki masing2..semuanya DIA yang tentukan,,,, org tu mmg x reti jaga perasaan org..ckp ikut sedap mulut je..sabar je la,,,jgn sedey2!!!

shidah berkata...

Edura - tuela E, kdg2 mulut org kita x dugakan?TQVVM dera..mmuuahhhh

Dilla Ady berkata...

paham perasaan shidah..dilla dulu kosong sebulan pun org da ckp macam2..suami tak power la, bini tak subur la ape la...

biase la mulut org kan..kite tak leh nk tutup..

bykkan sabar eh..takpe, ade rezki nnti..tunjuk kat org yg ckp tu, tanye skang saye subur kan, puas hati?

shidah berkata...

Diela - tqvvm diela...act kami x merancang pun..malah kami lg suka klu kmi cepat ada anak...tp siapal kita nak melawan takdirkan?

ummi anum berkata...

akak singgah sini baca n3 shidah...sabar lah ya...mungkin belum ada rezeki shidah tu..Allah Maha Mengetahuinya..akak dulu pun 5@6 bulan baru ada rezeki...jangan peduli apa orang kata..

eLLy berkata...

ko baru 3bulan dik .. akak yg dah 10 tahun kawen nie cuba ko bayang kan dugaan yg kami tempuh.

yg penting kita kena percaya dng ketentuan yg ALLAH berikan kan pada kita