Isnin, 4 April 2011

MAAF

Wahai insan yang bernama lelaki....
Kenapa di bibirmu begitu mahal untuk mengungkapkan perkataan MAAF kepada pasanganmu??
Tak kirala kekasih,tunang,isteri,ibu,kakak,adik dan teman sekelilingmu..Kenapa begitu mahal untuk mengungkapkannya?Tolonglah jangan terlalu terlalu ego dengan darjat kamu sebagai seorang lelaki...Tak salah kalau sekadar meminta maaf di atas apa jua kesalahan yang kamu lakukan, sama ada kesalahan itu walau sekecil zarah atau sebesar bumi ini..........
Hargailah pasangan kamu.........
Jangan dibiarkan kaum wanita sahaja perlu mengalah..Kerana jika selalu wanita yang mengalah, ada pastinya kaum wanita akan menjadi sangat tegang dalam perkara ini....

7 ulasan:

fienaz berkata...

betul tue kak....susah sangat ker nak mintak maaf??

shidah berkata...

bila si dia terlalu ego, itula masalahnya fienaz....

risanur berkata...

dugaan dalam kehidupan..dan masing2 ada ego nye...

eLLy berkata...

n3 sentap .. anggap je la si dia dah ucapkan perkataan MAAF tu di dalam hati ..

shidah berkata...

kak risa - tp selalunya perempuan yg kena mengalahkan?hurmm :(

kak elly - ermm..agak sentapla sis....cuba fkir positif kak :)

Dilla Ady berkata...

mmg susah pun..nk tunggu kite merajuk bagai nk giler, kumpul air mate bertong2 baru la nk mintak maaf..tu pun sbb kite yg mintak die mintak maaf...cam tak ikhlas jek kan..

shidah berkata...

dilla - ermm..klu mcm tue, mmg haru la kn?