Khamis, 18 Oktober 2012

Pengalaman Bersalin

Benda yang sangat2 basi..Tapi nie la pengalaman yang mungkin tak dapat saya lupakan dalam kehidupan saya.....
Bermula dari 25/6 saya dimasukkan ke wad sebab tiba-tiba jer tekanan darah saya sangat2 tinggi..Berkampungla saya kat wad 6A Hospital Kluang dari 25/6 sampai 29/6.......Memikirkan yang banyak kerja saya yang tertangguh n saya kena siapkan semua kerja saya sebelum saya bercuti, saya minta kat doktor untuk discharge n doktor benarkan saya keluar wad pada 29/6.

2/7 pagi saya pergi kerja macam biasa..N petang tue saya rawatan susulan kat KKIA Simpang Renggam..Malangnya bacaan BP sy x turun hingga doktor terpaksa tambah dose ubat sebab saya tak nak pergi hospital n doktor minta saya datang balik klinik pada esok harinya...

3/7 ~ pagi saya pergi KKIA n BP stil;l gak x turun n doktor tak nak ambil risiko terpaksa gak refer kes saya ke Hospital Kluang..Dan..bermula kehidupan saya kat Hospital Kluang hingga saya bersalin..huhuhu
Masa nie usia kandungan saya 36wk n doktor bgtau bila si ibu ada tekanan darah tinggi, genap 38wk pasti kena bersalin......Jadi, selama 2 minggu saya kena menginap kat wad n x blh balik langsung.....

12/7 ~  usia kandungan genap 38wk n pagi tue saya masuk ubat kali pertama....Kontraksi dah ada tapi jalan masih tak buka

13/7 ~ masuk ubat ke 2..huhuhu..sakit woo

14/7 ~ masuk ubat ke 3 n kontraksi makin kuat...Petang doktor cek jalan dah buka 3cm....Kul 8.30 mlm nurse lak check dah buka 4cm n terus bawa g Labour Room

15/7 ~ Hingga kul 11.30 pagi bukaan masih lagi 4cm n saya dah x der tenaga n doktor decide tuk czer.....
       12.30 t/ hari - Masuk Bilik Pembedahan
       12.55 t/hari  - Selamat Bersalin....

Masa pas baby keluar tue, ada sedikit problem...Saya alami bleeding yang agak teruk....

5/8 - 17/8 ~ Saya masuk wad balik sebab saya kena alahan 1 badan...

27/8 - 9/9 ~ Masuk wad lagi n kali nie disahkan saya menghidap masalah radang hati....

Tiada ulasan:


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers