Isnin, 22 September 2008

Adik Masuk Wad...

Jumaat lepas bawa adik pergi hospital cz dah dapat surat dr Doktor tuk refer kes adik ke Hospital Kluang..Dari rumah pagi2 n sampai hospital kul 8 pg.Alhamdulillah, tak ramai orang lagi, dapatla no 9.Pas daftar tu kena panggil tuk check suhu badan.Masa kat sini aku kena marah ngan MA sbb lambat bw adik pegi hospital.Ok, memang salah aku sbb lewat tp sekurang2nya kau dengarlah alasan kitorang dulu.Nie tak, nak marah je..Malas aku nak layan dia.Pastu, terus jumpa doktor,nasib baik doktor tak marah..Doktor suruh ambil darah n buat x-ray...Masa ambil darah tu aku ok lagi, tak rasa apa2 pun, bila buat x-ray pun sama..Bila dah buat semua tu, pegi jumpa doktor balik n keputusannnya paru-paru adik ada jangkitan kuman n doktor nasihatkan tuk masuk wad..Mulanya adik nangis tak nak duduk wad, tp x leh wat pe sbb doktor nak pantau jangkitan kuman tu..
Masuk wad je terus ambik darah lagi.Kat sini aku dah rasa tak sedap badan.Bila tengok darah je aku dah mula rasa nak pitam n muntah.Tapi aku tahan je sbb kalau aku tak kuat,adik mesti takut..Sebab tula aku kena kuat depan dia..Meraung dia bila s/nurse masukkan jarum ...Aku dapat rasakan kesakitan dia...
Rupa2 nya doktor kat situ senior aku masa sklh..So, aku taklah takut sangat sbb aku blh tanya dia pasal penyakit adik..Thankz 2 kak dayah cz banyak tolong shida k....
Kat wad adik langsung tak nak bercakap,sampai doktor n s/nurse cakap dalam mulut dia ada emas..Hai apa2 la dik....
20/9 doktor periksa smua dah ok, cuma kna jaga pemakanan....Kul 12 dah discharge..Balik tu sempat lagi kitorang pegi jalan-jalan kat GIANT..




Hari dah nak balik......

Dekat wad kanak-kanak nie ada tempat permainan n sudut membaca..Okla, sekurang-kurangnya budak2 yang kena tahan wad nie tak lah bosan kan?
Sekarang nie aku pulak yang demam....Tapi alhamdulillah, aku masih bertahan puasa sehingga hari nie, walaupun hari tu aku betul2 dah tak larat....

Tiada ulasan:


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers