Selasa, 16 September 2008

Majlis Tadarus Al Qur'an

Ahad lepas ada Majlis Tadarus Al Qur'an pu3 UMNO Negeri Johor kat Saujana..Kitorang gerak dari Simpang Renggam kul 12.00 t/hari..Konvoi 7 kereta..Sampai Saujana kul 1.30 petang.Yela, nama pun konvoi kan?Mestila kena bawa pelan2. Takkan nak drift pulak...Sampai je rupanya pu3 Spg Renggam yang paling awal sampai.Lepas solat Zohor je terus mula tadarus.Kul 2.30 dah siap tadarus.Padahal kul 2.30 sepatutnya baru start.Kitorang punyala bagus start awal..Tak pasal-pasal kena ganti tempat Bahagian lain...X pela, kan dapat pahala...Jom kita layan picca..Malas la nak cite...Mood tak masuk..











Nie pulak masa tazkirah.Orang sibuk dengar cerama, diorang nie sibuk jadi model..Apa2 je la korang nie..



Makanan dia ok la,tp tak berapa kick la..Ala, dah namanya makanan free,redha je la..Lagipun dah lapar sangat..Makan je la apa yang ada..Apa-apapun makanan tetap licin....So, janganla cakap budak2 pu3 nie tak makan banyak..Habis je..Janganla risau.Tak rugi bawa kitorang pegi makan-makan nie..



Balik sampai rumah kul 9.30 mlm..Balik2 je mandi, solat isyak terus tido.Dah ngantuk sangat.Lagipun badan letih giler..Sebab tu la aku pelik macam mana orang boleh pegi jalan2 bulan puasa nie.Diorang nie tak letih ke?Tapi, ketahanan manusia nie lain2 kan?Aku nie memang lembik sikit..Kawan-kawan aku dah paham sangat ngan peel aku, baru jalan2 sikit mesti dah ngadu penat...Sebab tula diorang kena pikir 2 3 kali bila nak ajak aku keluar nie.Kesian aku nie kan?

Tiada ulasan: