Sabtu, 27 Disember 2008

Cerita Raya Haji

Hai memang betul-betul bersawangla blog saya nie.Nak buat macam mana,, tak boleh nak update langsung,line steramyx kat rumah betul-betul menyakitkan hati.Nie baru ok..OKla, kita cakap pasal Hari Raya Haji dulu k..
Pagi raya tu hujan kat sini.Lembu tu dah dari malam senyap jer.Tak dengar suara langsung.Urusan sembelih pun sekejap jer.Alhamdulillah..
Saya ada pengalaman yang memang tak boleh dilupakan.Selama nie, saya tak pernah tengok binatang kena sembelih depan mata.Kali nie betul-betul depan mata, siap ambik video lagi.Bila tengok darah keluar memancut tu, tiba-tiba saya rasa nak pitam..Betul-betul saya pengsan lah..Pengalaman sungguh...
saat2 terakhir pengorbanan seekor lembu

Dalam pukul 12.00 t/hari semuanya dah siap.Orang-orang kat sini semuanya sepakat.Jadi nak buat kerja pun senangla.Semuanya tau kerja masing-masing.
Orang lelaki kerjakan lembu,orang pempuan jadi boss
Kitorang balik dari Kota Tinggi petang tu gak sebab Selasa dah keje.Tak amin cuti pun untuk raya kali nie...
p/s : saya dah buat shoutbox....rajin2la hello saya k.....

Tiada ulasan:


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers