Rabu, 3 Disember 2008

Hai!!!

Hai kawan-kawan...Maaflah dah lama saya tinggalkan blog nie...Bukannya niat saya nak lupakan duniablog, tapi keadaan tak mengizinkan untuk saya bercerita kat sini...Memang saya akui, dalam 3 minggu nie hidup saya agak kucar-kacir sikit..Begitu banyak masalah yang timbul dan macam-macam perkara berlaku...Tapi saya redha dengan apa jua yang berlaku kerana saya sedar apa yang berlaku adalah ehendak Yang Maha ESA kerana DIA Yang Maha Mengetahui kan?Apa-apapun saya nak ucapkan terima kasih banyak-banyak kat keluarga dan kawan-kawan yang tak henti-henti bagi semangat kat saya....Saya terlalu menghargainya..Saya tahu kawan-kawan saya ada baca blog saya nie walaupun mereka tak tinggalkan jejak dan mereka pun tak ada blog....
Semalam saya EL.....hehe..boleh ke EL semata-mata nak pegi jalan-jalan kat KL..Sebenarnya semua nie tak dirancang langsung...Kebetulan ofismate ada kursus eP kat Maktab Penjara n diorang nak pegi awal pasal nak pegi KL jap..Nak amik LO n invois drpd pembekal...n secara kebetulannya diorang nak cari barang kawin....Saya ngan muka tak malunya nak ikut diorang......Bukan apa,saya memang betul-betul tension, so rasanya nak releasekan tension jap....
Bila dah kelam kabut nak pegi semalam pagi tu, saya sampai tertinggal handphone n kamera.Padahal selama nie 2 benda nie tersangatlah pentingnya bagi saya...boleh pulak saya tinggal?Kamera tu boleh la gak, nie h/p....Aduh!!!!!!Sepanjang saya guna h/p nie kan saya tak pernah tinggalkan pun.Nie boleh pulak tinggal.Perjalanan jauh pulak tu.....Redha jerla....
Sampai KL dah pukul 3 ptg....Pusing-pusing kat TAR....Ramainya umat manusia........Saya tak beli apa pun.Cuma beli tudung,kain ela,brooch n telekung...Telekung tu saya beli 2,1 tuk saya n 1 lg tuk adik......Tudung pulak saya beli tudung ekin....ea?betul ea nama tudung tu tudung ekin?Apa2 jerla......Senang pakai tudung nie,tinggal sarung jer,,,tak payah susah2 nak cari butang semua....
Puas ronda kat TAR, zass terus pegi SOGO...Ya Ampun,kat sini lagi ramai orang....Ingatkan nak tengok cadar (cz cadar ada sale gile2),tapi bila tgk orang ramai sangat terus cancel.Naik atas cari kemeja tuk pegi kerja...Masa beli tu macam ok jer..Bila balik tengok macam seksi pulak.....Macam mana ek?Rugi pulak rasanya beli.....
Disebabkan punya khusyuk membeli, sedar tak sedar dah malam....n ofismate lapor diri kat Maktab pukul 10.00 mlm..huhu.....Saya pulak terus balik rumah..Kesian kat driver letih melayan kitorang..Sampai kat R&R Pagoh dia dah tak larat nak bawa kereta n saya la yang bawa kereta sampai Spg Renggam...
Sampai rumah pukul 2.00 pagi..Kemas barang-barang,mandi,gosok baju....tuptaptuptap..kul 3.30 baru masuk bilik tidur.....n pagi tadi pukul 6.30 dah bangun sebab nak pegi kerja.....Penatnya.........
nota kecil : saya ada makan ubat untuk kurangkan selera makan..Saya makan dah hampir sebulan..Kawan-kawan cakap yang saya ada nampak perubahan sikit....Saya ada perasan gak, sebab bila saya pakai baju kurung, rasa besar sikit n kain pulak dah rasa longgar.....Tapi saya tak nak cakaplah berapa berat saya sekarang nie..Tapi yang pasti, baju-baju blaus n kemeja saya dah boleh pakai....Bestnyer......Saya nak tengok perubahan lagi sebulan....Saya harap saya dapat kembali ke berat saya yang ideal dulu iaitu 50kg................Kawan-kawan!!!!!!!!!!!!!!Tolong cabar saya agar saya kuat semangat!!!!!!!!!!!!!!

2 ulasan:

CiK AiDa berkata...

kak,makan ubat apa ek?
hehehe...
cuba try minum air ECPI..selain mengesan semua penyakit...die dapat wat kita turun berat badan tnpa sekat pemakanan kita...hmm..experience aida sendiri..kurangkan mkn nasi...aida trun 3 kg dalm 1minggu lebih..
aida mmg byk info psl nk turun berat nie and kempis perut nie...hehehe...kalu nk nnty kita bleh share...


p/s:apa2 pun...selamat berbloging!

Zanna_MamaBatrice berkata...

oooo........ingat sekali dgn mereka2 gi kursus...gue tertipu lorrr....

yg hari nie pakai tu tudung ekin ke shidah.....ok ler tu....

ya betul.....shidah dah turun sikit dah...dah nampak kecik....chayok chayok......lepas nie leh lwn ngan kak zana plak...daku gark ler makin membesar kat sini......apsal ler mkn2 apa ubat tak consistent erk..kalu tak dah lama kurus..hu hu hu

re : amboi.....ingat i nie malas ke nak kemas2 rumah...cuma xde masa ok....he he he.....