Selasa, 13 Januari 2009

Luahan Perasaan Saya...

Sebelum saya tulis apa2, saya nak minta maaf kalau kata2 saya nie ada menyinggung perasaan orang,bahasa yang saya guna kasar dan saya memang tak berniat nak memperkecilkan orang..Nie adalah dialog antara saya ngan ngan malaun yang bangsat.

Shidah : cikgu, nak tanya....tiket boss nak p kuching tu dah amik ea?ada kat mana ek?
Malaun: ada kat kereta nie..nanti saya bagi kat dia
Shidah : boleh tak bagi kat saya tiket tu?sbb saya nak bagi sekali ngan liternary boss.
Malaun : kalau macam tu, awak ambik la kat kenderaan sendiri.Saya malas nak naik opis.
Shidah : La..apa masalahnya?Nanti kalau ada sape2 naik opis, bawa jer la tiket tu.
Malaun : bla bla bla.....(dah mula melalut)
Shidah : (dah mula hati panas) Tak...masalahnya nie apa?Kalau ada sape2 naik opis, bawak jer la tiket tu.Susah sangat ke?
Habis cakap tu, saya terus letak telefon cz saya dah sakit hati.Benda senang pun susah sangat nak kena buat.

5 minit lepas tu...

Shidah : Selamat Petang..Unit Kewangan (Suara lembut la..)
Malaun : Kenapa dah letak telefon?Saya lum habis cakap lagi...
Shidah : Dah tak ada apa nak cakapkan?Saya tak kuasa nak melayan telefon nie.Kerja saya melambak kat opis nie.
Malaun : Amboi....BIADAPnyer.....kalau nak minta tlg, pandai pulak cakap baik2.....
WAHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11 nie dah betul2 melampau.....siapa yang biadap sebenarnya?
Shidah : cikgu, macam niela...kalau cikgu rasa cikgu yg nak bagi sendiri tiket tu pada boss, cikgu pergilah bagi ea?Tak payah nak berlebih macam nie.. (papppppp...terus hempas telefon)

Yang sebenarnya malaun tu hanyalah seorang DRIVER!!!!!!!!!namun dia punya nak bodek boss!!!!!!!!!sampai macam tu sekali....memang LABI + SANTAN + LANGSAT!!!!!!!!!!!!!ko kalau nak cebukkan taik boss pun agak2..x payah sampai nak cari gaduh ngan aku nie.Kalau sebab PA dia x de, x de maknanya aku nak ambik tau pasal tiket dia.Bukannya aku dapat elaun PA pun.Aku kerja nie sebab PA dia tak ada la SETAN..Sedarlah diri kau tu cuma pecacai jer.Sedarlah diri sikit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sori, saya memang tak pernah nak pandang rendah pada jawatan seseorang, tapi bila jadi macam nie saya betul2 sakit hati......
Saya hanya nak luahkan perasaan saya..sekurang2nya saya rasa lega sikit....

2 ulasan:

Zanna_MamaBatrice berkata...

nie apa kes nie...
sapa kah driver itu?
adoiler...PA boss terasa nie..keh keh keh

sabar shidah, sabar
kerja ngan uniform nie camtu ler...
kak zana nie, kekadang pun kena ok...tp buat dono sajork...lantak ler...kalu diaorg rajin banget nak buat camtu...janji kerja kita kita dah buat....

sepet a.k.a zack_u berkata...

huhu..
dia mmg malaun..
suke blagak bagos..
me pon xsuke..
hehe..emo sekali.. :P