Isnin, 18 Januari 2010

Sentap

Pagi2 dah buat mood orang berterabur.Kenapa mesti nak cemburu kan orang?Kenapa mesti nak sibukkan hal orang?Sakitnya hati aku.Kau janganlah risau. Aku tak pernah nak komen pasal bakal menantu kau tu pun walaupun aku kenal bakal menantu kau tu.Jadi, kau tak payahla nak susah2 nak komen pasal bakal suami aku.Walaupun bakal suami aku tu lebih muda dari aku, tapi aku rasa bakal suami aku tu lagi matang dari bakal menantu kau.Hisy kau tau x yang kau tu dah pegi haji.Kenapa kau tu tak insaf2.Kau cuma nak gelaran mak hajah je ke?Ya ALLAH, insaflah sikit.
Kita nie sebagai manusia kena terima qada' dan qadar ALLAH.Cakap bukan main baik lagi.Insaf aku dengar.Tapi sebenarnya mulut macam longkang.Longkang pun lagi wangi dari mulut kau.Dulu memang aku impikan suami aku memang lebih berusia dari aku.Bukan aku tak pernah bercinta dengan lelaki yang lebih berusia dari aku, tapi kalau dah ditentukan jodoh kita dengan orang yang lebih berusia dari kita, kita kenala terima.Mungkin memang itu yang terbaik untuk kita.Yang penting, kedua belah pihak tahu dan menyokong.Yang lain tak payah nak kisahkan.Orang tau tak sebenarnya untuk aku terima iwan tu makan masa yang lama?Banyak benda yang aku fikirkan.Dan yang aku banyak fikirkan negatif dari yang positif.Namun, atas nasihat dari keluarga dan kawan2 baik..akhirnya aku terima dia....
Tolongla majlis tunang kami tinggal 2 minggu jer lagi...Janganlah nak wat cerita yang macam2 yang ko tak tau asal usul cerita sebanrnya......Insaflah wahai mak hajah.

1 ulasan:

Raja Marzuqi berkata...

ASSALAM ALAIKUM...

Sabar..sabar..sabar...

hadiahkan mak aji tu benda kat bawah

ni...

KLIK SINI