Selasa, 24 Ogos 2010

Puasa ke-13

Hari-hari blogwalking kat rumah kawan-kawan..Semuanya bercerita tentang menu berbuka puasa..Ya ALLAH..betul-betul menggugat keimanan tau u all nie..Hehehe....
Kat rumah nie kitorang masak biasanya juada tuk buka puasa n sahur nie...Kalau belipun kuih,murtabak,air..haa....macam tue la...Kalau lauk nie memang biasanya masak.Yerla..kakak ku kan mem besar kat rumah..So, tue yang dia masak tue..Kalau dia kerja, alamatnya..memang kena beli gak la..Hahaha..
Tapi, semalam hari nie dalam sejarah tau..Ahakzz.....Saya balik kerja, kakak terus ajak g ziarah kubur arwah ayah kat Yong Peng...Disebabkan pegi pun dah petang, so mana sempat nak masak kan??
So, dari satu PARAM ke satu PARAM kitorang g..
Mula-mula g PARAM Yong Peng...Beli Murtabak
Pastu PARAM Ayer Hitam...Beli ikan pari bakar n Sayur Terung n Otak-Otak n Satar Ikan ...
Akhirnya PARAM Simpang Renggam.. Beli Ayam Golek, Asam Pedas Ikan Mayong.......
BAlik sampai rumah kul 7.15 malam..Kelam kabut buka puasa....Nasibla nasi dah masak sebelum kuar rumah tadi...Huhuhu

So...tara...nie la hasil rembatan kami semalam....


Hari nie nak g ziarah kubur arwah mama pulak....Kubur arwah mak kat Simpang Renggam jer..So, x derla kelam kabut sangat....

2 ulasan:

☆ lieya latif ☆ berkata...

alamak shidah...akak bace ade ikan mayung asam pedas...ko tau, akak tgh ngidam bende tu tau...tak sabar nak lik johor nak suruh mak masak...boh daun kesum byk2...adoi...sampai ketulang akak jilat...tapi akaksuke kepale laaa....mmg licin kepale akak bedal...kucing tgk pun nangis tau hahahaah

rajinnye ko dik....berPARAM2 ko terjah hah.....eheheheh

mrs.irwan 2 be berkata...

alala...keciannyer akka..cepat2 balik kg..nnati suh mak masak byk2 n pastu anta tmn sri bayu ea..dekat jer tue pt hj hashim ngan tmn sri bayu.ahakzz....
tuela kak..padahal dah ptg sgt dah.....nasib jmpa 3 param jer..klu ada lg..mau kitorg g gak..hahaha