Jumaat, 11 Mac 2011

Hikayat Merong Mahawangsa

Yeehaa...tadi en suami kata, malam nie kita g tengok wayang.....Agak pelik kat situ sebab kami tak pernah tengok wayang waktu malam...Biasanya siang jer..Pelik gak la...Tapi.......Saya tetap suka!!!Sebab saya nak tengok sangat cerita nie..
.
.
.
.
.
.

gambar : kredit kt en. google

Sinopsis citer nie : ( sumber dr en google gark )

Filem yang berkisarkan pengembaraan Merong Mahawangsa (berketurunan Alexander The Great) yang menjadi pengawal kepada Putera Empayar Rom yang ingin ke Asia Tenggara bagi mengahwini Puteri Dinasti Han. Perkahwinan diantara Putera Rom dan Puteri dari negara China ini adalah mahu menyatukan kedua – dua empayar dan perkahwinan mereka dilakukan di tanah yang tidak dijajah oleh mana – mana empayar (Natural Grounds) yang terletak diantara empayar barat dan timur.

Walaubagaimanapun, Armada Merong Mahawangsa telah diserang oleh Lanun dari negara Garuda (ia sebenarnya burung Garuda dalam Hikayat Merong Mahawangsa) dan Puteri tersebut telah diculik oleh lanun – lanun tersebut. Setelah berlaku serangan tersebut, bermulalah epik dimana Merong Mahawangsa cuba menyelamatkan puteri tersebut dan menyatukan empayar dari barat dan timur itu.

Nak tau citer nie best ke x, kena tunggu kami tengok malam nie la yerk..Nanti sy komen yerk...
TUNGGU!!!!!!!!!!!!!

4 ulasan:

Pyqah berkata...

nak ikot bole..hihihi

☆ lieya latif ☆ berkata...

akak konon2 nak booking gak tgk...tapi dok pikir sure mia mija boring...so kensel ar booking...tgu cd ar keluar heehehehe...

amecam ..best tak shidah citer nieh!~

shidah berkata...

pyqah n kak lieya - huhuhu..cancel la tgk....sedih :(

Redbloodsnow berkata...

1st ever malaysian movie yg bertaraf hollywood. zie sukeeee sgt². tgh tggu DVD ori kuar, nk tgk dlm dvd lg. baru puas...haha


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers