Sabtu, 12 Mei 2012

SELAMAT HARI IBU

13/5~~ hari paling indah buat insan yang bergelar Mak, Ibu, Mama, Ibu, Umi, Mummy....Act bukan tarikh tue jer yang bermakna..Pada saya setiap hari adalah Hari Ibu dan Hari Bapa....Sebagai anak2, kita kena hargai ibu bapa kita setiap hari dan setiap saat.....

6 tahun dah berlalu...14/3/2006...Mak meninggalkan kami buat selama-lamanya...Selepas itu, tiada lagi sambutan hari ibu buat kami adik beradik...Tiada lagi ucapan yang lahir dr mulut ini buat IBU.....

Bagi saya, tiada siapa yang dapat menggantikan tempatnya di hati kami....Walaupun kami redha akan pengganti dirinya buat diri abah , tapi maaf...bkn pengganti di hati kami.....Macam mana pun saya tetap menghormatinya....

Arwah mak saya adalah seorang yang sangat garang,..Yer....Tak malu tuk saya cakap, antara kami bertiga, saya adalah anak yang selalu bawa masalah kat family....Puas dah badan nie kena rotan, hanger..macam2 la....Saya memang seorang anak yang degil dan tak dengar kata....Seorang yang sangat keras kepala.....YA ALLAH....kesiannya mak n abah saya...Saya terlalu banyak susahkan mereka masa kecik saya....

Di saat ini, insyaALLAH diberi kesempatan untuk saya turut sama merasai nikmat menjadi seorang IBU....Yer..lagi 2 bulan lagi, si kecik ini akan dilahirkan...Saya selalu berdoa agar saya diberi kekuatan untuk menjalankan tanggngjawab yang diamanahkan ini dengan sebaik mungkin.....

Saya sangat bersyukur sebab saya dikurniakan seorang IBU MERTUA yang sangat baik..Dialah tempat saya menumpang kasih..Dialah tempat saya mengadu nasib..Dialah sentiasa bersama saya di saat susah senang saya...Terima kasih buat mak ROSMAH BTE GALENG...Saya sayang mak sangat2..Terima kasih kerana sudi menerima diri ini menjadi sebahagian dalam keluarga ini....

Al- Fatihah buat BONDA tersayang...AINI BINTI TEMU....Semoga dirimu tenang di sana......

Tiada ulasan:


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers