Memaparkan catatan dengan label Family Mentua. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Family Mentua. Papar semua catatan

Khamis, 14 Ogos 2014

Syawal 2014 Part 2


Nie cerita Raya ke 5 kami pada 01.08.14 hari tue..Kesian anak kami, dah 2 tahun tarikh lahir dia kena bulan puasa.So memang kena sambut bulan Syawal la....So kali nie kami sambut sekali dengan Majlis Pertunangan Mak Lang Naufal..Senang....buat 2 majlis serentak..Menjimatkan segala-galanya....

Gambar sepanjang majlis pertunangan berlangsung memang kami tak ada sebab kami terus pergi ambil kek Naufal...Ingatkan sempat tengok majlis berlangsung, namun seperti biasa bandar Tawau ngan kesesakan lalulintas memang tak boleh dipisahkan....Kami balik majlis pun dah tamat..

Kek Isyraf Naufal di usianya 2 Tahun.

Alahai anak kami nie..Masa orang nyanyi lagu tuk dia boleh dia menangis..Takut ke apa tak taula...

Pujuk dia bagi dia potong kek sendiri baru dia ok...Yang dengan dia tue pangkat makcik dia..beza 4 hari jer...So okla..kita sambutlah sekali..Tapi maafla..Kek atas nama Isyraf Naufal sorang jer.....


Dengan atuk n nenek





Haa...insan niela yang ajar Naufal berselfie...hahahaha....

Kami ngan pasangan yang baru disatukan..


Dah puas bergambar ngan birthday boy kita bergambar dengan pasangan yang baru bertunang nie..




Pasangan ngan mak n bapa mertua


Kami si tembam-tembam..hahahha

Alhamdulillah, selesai sudah 2 majlis...Buat adik ipar n bakal biras, Selamat menempuh alam pertunangan..Hadapi semua dugaan dan rintangan dengan kesabaran....

Rabu, 13 Ogos 2014

Syawal 2014 Part 1

Dah 17 Syawal baru nak update cerita 1 Syawal... Jadilah dari tak update langsung kan? Dahla tue siap ber part2 bagai..Hehehe..buat 3 part jer....TAhun nie buat pertama kalinya kami beraya di Tawau..1 Pengalaman yang baru buat sayala..Sebab biasanya raya pertama pakai baju raya sama2 sedondon..Tapi kat sini raya ke 2 baru pakai baju raya..So tak derla gambar kami 3 beranak berbaju sama..Sebab husb dah pakai baju melayu masa raya pertama n saya pulak pakai masa raya ke 2..Sebab husb mmg x nak pakai baju melayu hari ke 2..So redhala..Mujurla hari tue dah buat photoshoot, so x derla saya meratapi nasib..Kalau tak ada mau saya meroyan sampai raya tahun depan..hahahaha...

So cerota raya pertama kami tak ada apa sangat...Siang membuta jer sebab malam raya tue masing-masing tak tidur...Malam baru kami menziarahi rumah sedara-mara...... Si Naufal siang tak nak tidur, nie baru rumah pertama dah membantai tidur..So tak derla gambar dia tuk malam tue......

Tema malam tue HITAM...

Saya, Mak Su ( adik mak mertua) n Wati ( adik ipar no 3 )

 Mak n Bapa Mertuaku...
 Cerita Raya ke 2 kami..Pagi-pagi pukul 8 dah janji nak gerak dari rumah nak ke Semporna..Tapi dah semua kaki bergambar n kaki selfie, pukul 8.30 masih lagi sibuk bergambar..N masa niela baru dapat bergambar semua..Alhamdulillah tahun nie semua adik beradik husb berkumpul....Lengkap rasanya family kali ini...


Wanita

Jejaka

Manalah Naufal pun x pandai berselfie sekarang..Tengoklah kerabatnya..hahahaha



Adik beradik husb..Ikut turutan nie...


Alhamdulillah..lengkap keluarga kami :)

Sampai Semporna terus buat kenduri tahlil..Pun ada perbezaan gak cara kenduri di sana n cara kat sini..Apa-apapun 1 pengalaman baru buat saya....




Bersama mak mertua, n auntie2 husb...


Keluarga besar Bapa Mertua...Tapi nie sikit jer...Belum semua..

Alhamdulillah selesai dah hari ke 2 raya kami...Nanti sambung Part 2 tuk birthday Naufal dengan Majlis Pertunangan Adik Ipar...

Jumaat, 6 September 2013

Sambutan Hari Lahir Naufal yang Pertama

Walaupun hari lahir Naufal 15.7..Tapi kami sambut 22.8 lepas kat Tawau...Yerla..kenalah adil kan..Naufal dah lahir kat Johor..Biarlah sambut hari lahir dia kat Sabah pulak...Barulah adil..

Kebetulan bulan 7 nie Naufal berkongsi bulan kelahiran dengan mak sedara dia, so combine la....
Semuanya plan last minute....Malam tue nak buat majlis, pagi tue baru sibuk nak tempah kek...
Mujur ada 1 kedai kek yg sanggup ambil tempahan...
Tapi sebab dah last minute kami tak boleh nak demand la..
Tak perla...Janji dapat buat kek tuk anakanda tersayang...


Mak Ngah Naufal pulak berbesar hati tuk  sponsor cupcake yang super comel utk Naufal..Tq Mak Ngah n Pak Ngah Naufal....








Nielah dia makcik Naufal..Bukan yang tua tue tau..Yang kecik tuela makcik Naufal....
Auntie NurAleesya
Dia pun sama umur dengan Naufal.....Beza 4 hari jer...Aleesya lahir 11.7.2012 n Naufal pulak 15.7.2012



Semua menu dimasak oleh mak mertua aka Nenek Naufal..
Masakan my MIL mmg superb la....
Terbaikla..
Dengan ikan yang sangat fresh, udang yang sangat fresh.....Perghh..teringat2 dah nie...

Menu malam tue :
1. Nasi Putih
2. Ikan Siakap Masak 3 Rasa
3. Sambal udang
4. Ayam Goreng
5. Nugget
6. Mee Hoon Sup
7. Buah Tembikai
8. Air Sprite + Ribena



Syukur Alhamdulillah..Semua makanan cukup....
KAmi tak jemput sape2 pun..
Juz kaum keluarga jer...
Kebetulan kawan saya dari zaman sekolah pun dapat jodoh ngan orang Tawau, maka kami pun dapatlah berjejak kasih kat situ..
Lama sangat2 tak jumpa dia...
Dari habis SPM sampai skrg dah umur 29 thn...








Untuk anak ibu dan ayah...

Semoga membesar dengan sihat dan membanggakan kami...
Kami sayang Naufal sangat-sangat

Jumaat, 3 September 2010

Mercun x de...kita main bunga api yerk...

TAhun nie, langsung x beli mercun..Juz beli bunga api tuk budak2 jer..Yerla...dah duduk taman kan..Kenala jaga hati jiran2...Hehehe...see..baik tak jiran2 mendapat jiran seperti saya?Huhuhuhu......

CT, adik n irfan

Dah x de kerja..kat pasu pun nak dibakar...hisy2..Sape punyer keje la nie kan????

Haa...dapat dah sape punya angkara....


Tapikan....bukan budak2 tau yang over semangat main bunga api.....Orang nie yang lebih semangat..Hahahaha...Yerla....x dapat nak main mercun, bunga api pun layan......


See..macam2 aksi dia buat.......
Oh tidak..Lagi 3 ari jer dia nak balik kampung...Waaaa....2 minggu nanti tak jumpa..:(..sob sob....
Nasibla dah duduk kat taman nie..Bolehla 3g ari2...Kalau b4 nie, nak 3g kena kuar..Sekarang dah x pyh dah...Kat rumah jer pun dah ok..Best3x....
Baju raya parents en tunang pun dah beli..Tema diorang tahun nie PINK!!!!!!Wah..macam tau2 jer kegemaran bakal menantu dia nie kaler pink....So, kuasa membeli baju tue diserahkan bulat2 kat saya....Harap2 diorang sukala ngan baju2 tue..Kuih raya n kerepek2 tuk bawa balik Tawau pun dah setel..Tinggal en tunang jer nak setelkan tuk pembungkusan....Tu pun dia dah membebel beg tak muat..Hahahaha....Sabar ea sayang.....Balik kampung setahun sekali kan...So, mestila byk barang2 yang nak di bawa...=)

Hahaha...cerita kata atas pasal bunga api...Tapi tercampur seklai ngan persiapan raya..Tak perla..kira all in 1 la nie....

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers