Rabu, 27 Ogos 2008

Adik demam la.....

Adik kena demam panasla.Dah pegi klinik 2 kali, tapi panas tak kurang jugak.Ada sape2 boleh bagi petua cara nak kurangkan panas badan dia tak?Adik umur 6 tahun...Dah tak tau nak buat apa sebenarnya, ibu-ibu tolong bagi petua ea....
Malam dia langsung tak boleh tidur, dah masukkan ubat dari bawah pun, masih macam tu lagi..Pakaikan kool fever kejap je dah kering..Muka pucat sangat, mata merah...Sejak mama x de nie, baru nie dia betul2 sakit..

5 ulasan:

Ceera berkata...

sian adik.. cepat sembuh ye sayang...

zAnA berkata...

ciannye adik, shidah..
try ler ramas2 daun bunga raya tu, campurkan ngan air...pastu lap badan adik ngan air tu....insya allah, cepat lega panasnyer tu...

kak zana nie, bukan ler tahu sgt pun, tp...bila batrice demam, mmg kak zana buat camtu....cool fever tu pakaikan jugak...tp...air tu lap ler kat kepala, kat badan...kat kaki sumer......pastu tido tu jgn pakaikan baju @ selimut tebal2....sian dia panas....

green apple berkata...

bukan kalau demam kuat sgt dokter akan bagi pil masuk kat bontot tu ke? itu konfem baik punya.

shafa berkata...

Biasa kl pakai pil msuk bontot tu InsyaAllah ok laaa..tapi kl hifzza nak kna tgk pil jnis2 gak, kl x tak jadi gak dia, Dr tak bagi antibiotik ker?

shidah berkata...

k.ceera - thanx kak...alhamdulillah dah baik dah pun dia
k.zana - shda ada wat mcm yg akak ajar kan tu..
k. green apple 'n k. shafa - dah bg dah ubat bontot tu, tp x kebah langsung.. tu yg risau tu sagt tu...