Isnin, 13 Januari 2014

Menu Diet Saya...

Sejak 01.01.2014 Saya dah mula buat Diet Atkins balik.Rasa menyesal sebab tahun lepas saya bersikap hangat-hangat tahi ayam..So untuk tahun 2014 nie saya berharap tak bersikap hangat-hangat tahi ayam..Bersemangat!! Lagipun lagi senang sebab en husb pun sama-sama buat DA gak....

Alhamdulillah hampir 2 minggu wat DA nie dah ada sedikit perubahan..TAPI saya tak akan update berat saya yerk..Hahahaha...

Benda paling senang masa induction DA nie adalah TELUR... 
Jadi menu saya hari2 adalah telur..
Tapi time breakfast jerla..Lunch n Dinner saya masak macam biasa.CUMA dalam masakan JANGAN LETAK GULA..kurangkan garam n saya tak letak serbuk perasa...

Gambar-gambar nie semua saya dah upload kat IG n FB saya..Tapi saya nak share kat sini gak untuk rujukan saya sendiri...

Egg Roll with Chicken Slices, Salad n Cheese



Egg Roll with Tuna, Salad n Cheese


Nasi Goreng Cauliflower n Brokoli...( Gantikan nasi dengan cauliflower )


Salad telur with mayonis n black paper


Nie pulak menu breakfast n lunch saya...
Bfast : Telur Dadar
Lunch : Salmon Grill, Brokoli n Cauliflower celur..Timun Jepun, Salad n sedikit mayonis


Saya perasan sejak saya amalkan DA nie saya jadi makin rajin kat dapur..Tiap pagi mesti bangun awal untuk bawa bekal pegi office..Betul-betul mendisiplinkan diri sendiri...Air masak menjadi teman sejati.Kalau tak dulu pantang haus jer pegi kantin beli air manis..Siap lebih ais lagi..sekarang alhamdulillah Ok jer rasa tak minum air manis..Dan saya pun taklah rasa menggigil macam apa kalau tak makan nasi..Yang penting minum air masak...
Tak dinafikan ada juga yang memandang serong diet saya nie..Tak elok makan telur banyak sangat...Kena makan nasi walaupun sikit..Tapi saya cekalkan diri....Istiqamah InsyaALLAH saya pasti boleh..
Moga impian saya untuk mengandung hujung tahun ini terlaksana dan dimakbulkan oleh Yang Esa.

Saya masih dalam tempoh belajar. Alhamdulillah ramai sifu2 yang membantu..
Kawan-kawan blog kak Lieya n Kak Mimi adalah sumber inspirasi saya..
Kawan FB pulak adik saya Along adalah penguat semangat saya..
Untuk segala resepi saya suka ambil dari group nie kat FB Kelab Diet Atkins..




Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers