Selasa, 11 Februari 2014

LANGKAWI PART 1

Gilerla..pegi cuma 3H2M, tapi nak ber part-part bagai....Hahaha....
Penat tak habis lagi..Sampai sini semalam pagi pukul 3.00 pagi...Ngan Naufal yang mengamuk sepanjang perjalanan balik tue..Ehh..belum cerita pergi dah cerita balik..
OK.....Jom mulakan catatan perjalanan kami sekeluarga..
Saya ikut rombongan pejabat pergi Langkawi nie...Pergi kali nie saya bawa family saya n family kakak pun join sekali..Senang kami 2 family..So senang 1 kereta n i homestay...Tak berkongsi dengan orang lain...Kereta n homestay nanti sy cerita yerk...

Kami gerak dari PSR hari Khamis 6/2/14 pukul 6.00 petang. Berhenti makan n solat kat RnR Pagoh..Sampai Jeti Kuala Perlis pukul 5.30 pagi...Alhamdulillah, kami dapat naik feri paling awal pukul 7.00 pagi....
Pukul 10.00 pagi dapat rumah n kami terus pegi cari makanan....
Saya punyala kelam kabut hari khamis tue sampai susu Naufal boleh tertinggal kat rumah..Nasib saya memang dah standby 5 tupperware susu Naufal dlm beg..Kalau tak memang huru hara la.....Bagusnya Langkawi nie hari Jumaat kebanyakan kedai tutup.Lagilah huru hara sebab tak jumpa susu Naufal..Mujur ada gak kedai jual....

Lepas tidur, rehat puas-puas..Pukul 3 baru mula bergerak ke destinasi pertama..

Destinasi Pertama ialah : BERAS TERBAKAR




Beras Terbakar nie taklah besar mana, so sekejap jer kami kat situ..Tapi sempatlah Naufal mengeluarkan hasil kat sini....

Destinasi Kedua kami : MAKAM MAHSURI












Kat sini memang best..Naufal pun sangat bebas kat sini...Segala rumah dia masuk..
Keluar dari sini baru terasa lapar..Masa nie dah pukul 5.30..So nampak ada warung LAKSA MAK MUNAH....Terus terjah..Alhamdulillah..sedappp sangat...Saya makan 2 mangkuk ok!!!


Lepas makan kami terus ke Pantai Cenang....Mulanya terus nak ke Under WaterWorld...Tapi kami dah terlewat, so kami decide tuk pergi esok jer...So terus menyusur Pantai Cenang jer.... Pasir pantai nie sangat-sangat halus...
Mulanya Naufal sangat-sangat takut nak turun..Tak taula kenapa...Saya paksa jer last2 dia yang over excited...




Malam tue jalan-jalan jer kat area HIG..tapi tak membeli apa-apa sebab plan esok baru nak shopping..Masa nie saya dah mula demam :(

Tiada ulasan:


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers